Fyraftensdebat: Hvordan kan social ansvarlighed give resultater på bundlinjen?

En af de nyeste tendenser inden for CSR er CSV - Creating Shared Value - hvor den sociale ansvarlighed ikke bare skal skabe værdi for virksomheden, men også konkrete resultater på bundlinjen. Men hvordan kan virksomheder bedst tjene penge på at løse sociale problemstillinger? Og hvilken rolle spiller kommunikatører i det arbejde?


Kommunikation og Sprog inviterer i samarbejde med Brain Gain Group til paneldebat, hvor du kan blive klogere på, hvordan man som kommunikatør bedst arbejder med CSR og CSV og hvilken rolle, tendenserne kommer til at spille i fremtidens kommunikation.

I panelet vil du møde: - Lotte Hansen, der er direktør i Hansen og Ersbøll Agenda og gennem mange år i kommunikationsbranchen har specialiseret sig i, hvordan virksomheder kan øge deres værdi ved at skabe værdi for samfundet. - Stine Hove Marsling, der er direktør for corporate communication og branding i Danske Spil, som i 2016 vandt CSR prisen for deres store fokus på social ansvarlighed med arbejdet for at bekæmpe hvidvaskning og matchfixing, ligesom de har indsatser mod ludomani. - Steen Valentin, der er associate professor og leder af CBS CSR Centre. Han har i sin forskning beskæftiget sig med både CSR og CSV og er blandt andet forfatter til bogen “Afkastet og selvstændigheden: social ansvarlighed i kritisk belysning”.
Der vil være rig mulighed for at få svar på alle dine spørgsmål under debatten - og mulighed for at netværke over en fyraftensøl i baren efterfølgende.

Arrangementet er for både kommunikatører og kommunikationsstuderende.

Adresse

 Enghavevej 80-82, 3. sal, København

Arrangementsdato
Torsdag, 2. november 2017 - 17:00 til 18:30
Vælg region
Tilmeld