Gå-hjem-møder om Kommunikationsmåling

Effektiv kommunikation flytter målgruppens holdninger og handlinger i overensstemmelse med afsenderens ønsker og behov. Det er elementær kommunikationsteori – hvorfor er det så, at så mange organisationer har så vanskeligt ved at måle effekten af deres egen kommunikation? Hvad er det for værktøjer eller metoder, som tilsyneladende mangler? Kommunikation & Sprog inviterer nu til en spændende række af gå-hjem-møder, hvor du lærer grundlæggende kommunikationsmålingsteknikker og bliver i stand til at gøre jeres kommunikation forretningsunderstøttende til gavn for din organisation.

Kommunikation & Sprog arrangerer i februar, marts og april en serie på tre gå-hjem-møder med temaet kommunikationsmåling. Det er ikke et krav, at du deltager i alle tre møder, men: Indholdet er udarbejdet som en flertrins-model, hvor indholdet ved hvert arrangement bygger oven på det foregående og delvist forudsætter, at du har hørt det. 

De tre møders indhold og emner fordeler sig således: 

1. Introduktion til grundlæggende kommunikationsmåling 
På det første møde gennemgås de grundlæggende trin i kommunikationsmåling – hvad måler man og hvordan? Hvor skaffer man data fra? Hvordan analyserer man det? Hvor omfangsrigt skal man måle? Og hvilke fælder bør man undgå? 

2. Om at sætte og arbejde med målbare mål 
Et af de mest vanskelige skridt i processen er faktisk at sætte relevante mål og målsætninger, som er til at arbejde med i praksis. Gode mål giver retning og fokus, mens dårlige mål skaber frustration og forvirring. Lær at kende forskel og bliv skarp til selv at formulere gode mål. 

3. Hvordan I kommer i gang 
På det tredje og sidste møde er fokus på at omsætte, hvad der blev diskuteret på de første to møder, til praksis. Hvordan kommer man i gang? Hvor bør man starte? Hvordan laver man en god evaluering af sine resultater og overfører det, man har lært, til det videre arbejde? 

Til alle tre arrangementer vil der være rig lejlighed til at stille spørgsmål og diskutere samt udveksle erfaringer med de øvrige deltagere. 

Det får du ud af at deltage
Møderækken sigter mod at give dig en grundlæggende forståelse af principperne for effektiv kommunikationsmåling, heriblandt hvordan kommunikation skaber en målbar organisations- eller forretningsunderstøttende effekt på forskellig vis. 

Du vil få en bedre forståelse af, hvordan kommunikation kan spille en vigtig strategisk rolle i organisationen, og får argumenterne til at italesætte relevansen af måling i din afdeling eller enhed. 

Om underviseren
Jesper Andersen er selvstændig rådgiver og international keynote speaker med speciale i kommunikationsmåling. Siden 2013 har han drevet bureauet Quantum, hvor han hjælper virksomheder, organisationer og myndigheder med at kæde deres forretningsmål og kommunikationsmål sammen, og måle den forretningsunderstøttende effekt, deres kommunikation har. 

Jesper er uddannet Cand.mag. i engelsk og retorik ved Københavns Universitet og har mere end 15 års erfaring i Public Relations-branchen. Han er desuden en hyppig underviser og gæsteforelæser på bl.a. KU, RUC, DMJX og CBS, og så er han netværksdirektør i EGN – Netværk Danmark for flere kommunikationsnetværk. 

Adresse

Kommunikation og Sprog
Hauser Plads 20, 3, kantinen
1127 København K

Arrangementsdato
Onsdag, 24. april 2019 - 15:30 til 18:00
Tilmeldingsfrist
Tirsdag, 23. april 2019 - 12:00
Vælg region
Tilmeld