Heldagskursus: Google Analytics for Begyndere

Find ud af, om dit indhold engagerer dine besøgende, og bliv klogere på trafikkilder og dine brugere. Forstå de centrale begreber i Google Analytics, lær de mest nyttige rapporter at kende, og afprøv din nyerhvervede viden med konkrete øvelser.


Hvad får du ud af kurset i Google Analytics?

  • Du opnår forståelse af basale begreber indenfor analyse af webdata.
  • Du lærer at navigere i Analytics og får styr på, hvad rapporterne indeholder.
  • Du bliver testet på din viden igennem øvelser i løbet af kursusdagen.
  • Du får indsigt i dit indholds evne til at engagere de besøgende og ideer til nyt indhold.
  • Du stifter bekendtskab med yderligere muligheder for sporing i form af hændelser og mål.
  • Du får svar på, hvor de besøgende kommer fra og lærer om forskelle på trafikkilder.

Program for kurset
Vi vil starte med at kigge på den overordnede opbygning af Google Analytics og få styr på nogle grundbegreber. Derefter vil vi dykke ned i rapporterne og så kigge på mere avancerede funktioner ud på eftermiddagen. I løbet af dagen vil vi løse flere forskellige opgaver. Desuden vil kurset både indeholde analyse af webindhold og e-handel.

Om underviser
Thomas Søby Andersen har i mere end 12 år arbejdet med online markedsføring, de seneste 3 som selvstændig konsulent og underviser med fokus på Google Analytics og Ads. Han har tidligere arbejdet hos bureauet Ambition og Bestseller og hjulpet virksomheder af nær sagt alle størrelser

Adresse

Kommunikation og Sprog,
Hauser Plads 20 3. sal,
1127 Kbh. K

Arrangementsdato
Onsdag, 4. marts 2020 - 10:00 til 16:00
Tilmeldingsfrist
Tirsdag, 3. marts 2020 - 12:00
Vælg region
Tilmeld